Tuesday, February 12, 2013

movie review: a good day to die hard - the impossible - husin, mon & jin pakai toncit



Filem: A Good Day To Die Hard
Rating: 6.7/10
Review:


Siri John Maclane yang kelima ni tak banyak berubah dari segi jalan cerita dan aksi. Klise tetapi menghiburkan. Tempo cerita yang pantas - seperti tak sabar sabar hendak menunjukkan betapa extravaganzanya action yang disajikan dalam filem tersebut - menyebabkan story development-nya terabai. Walaubagaimanapun, A Good Day To Die Hard masih lagi menghiburkan untuk ditonton.

.........................................................................................

Filem: The Impossible
Rating: 7.6/10
Review:


Berkisar tentang sebuah keluarga yang terjejas akibat kejadian Tsunami yang melanda Thailand pada 2004 yang lepas. Suatu persembahan yang menarik dari segi lakonan, kesan khas dan juga skor muzik. Akan tetapi, aku tertanya tanya - kerana ini filem yang based on true story - kenapa di hospital, yang ramai tersadai sakit ialah mat saleh @ orang kulit putih? Sedangkan ramai warga lain turut berada di tempat kejadian - orang kulit hitam dan juga warga tempatan. Walaubagaimanapon, itu tidak menjejaskan persembahan filem ini.

.........................................................................................

Filem: Husin, Mon & Jin Pakai Toncit
Rating: 5.5/10
Review:


Masih lagi mengambil latar Kampung Pisang sebagai latar utama, dan Awie sebagai lead actor. Sedikit penambah baikkan dari segi kesan khas. Namun, idea humour yang masih lagi sama dalam Hantu Kak Limah Balik Rumah menyebabkan aku menjadi kurang thrill untuk menonton. Penambah baikkan dari segi kesan khas adalah sesuatu yang bagus, namun, sekiranya kesan khas tersebut melebih lebih (kesan khas yang tak berapa nak real), maka ia tidak lagi menjadi satu kekaguman. Kalau bercerita lebih, akan menjadi spoiler, so, tengoklah sendiri di pawagam berhampiran.

5 comments:

Khairul Onggon said...

Aisehhh... nampaknya kurang menyengat cerita Hantu Kak Limah 2 ni.. Thanks share info bro :)

EH - Ekslamasi Holistik said...

Mesti tonton...

Lynn Easyanz said...

waa..ini btol2 movie marathon or what?hehe..leh join the club ah nie..i pun suke layan movie..hehe..

ewanthology said...

boleh dibuat rujukan

Mrs Velentine said...

filem ke-3 tak sabar nak tengok