Sunday, October 3, 2010

aspura



       Aspura 


       Aspura atau name panjangnye, asrama putera merupakan pot tido bagi kasasian-kasasian yang telah sehari suntuk menelaah dan menghafal segale jenis nota, rumus, alamat rumah, toyol dan segale macam bahan pelajaran demi mendapatkan straight A1 dlm SPM atau secare commonnye lulus semua subjek tanpa sebarang cacat cela.


Bilik Prep

       Disebabkan penghuni2nya yang terlalu taksub dgn pelajaran, maka pihak pentadbiran telah terdesak menyediakan bilik telaah di aspura yakni lebih dikenali sebagai bilik Prep.
       Disinilah para kasasian menghempas dan memulas otak2 mereka untuk mengulangkaji pelajaran, membuat latihan, membuat nota, menyediakan laporan, menjalankan mesyuarat, bermain badminton, bermain futsal, mendengar Palito, mendengar final AF3 yanag mane pada mase tu Mawi menjadi juara dan akibatnya kedengaranlah Aduhai Saleha di tandas2 dan di bilik2 seluruh Kasas pada setiap hari, dan selain dari itu, bilik Prep juga merupakan tempat yang sesuai utk membute setelah penat menelaah.



kasasian= Bermaksud budak kasas atau student kasas atau ahli kasas. Kasas pula merupakan singkatan dari SMKASAS (Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Sultan Azlan Shah)...



1 comment:

Anonymous said...

Oh, jiran rupenye.
Sy SMKA KERIAN.
blh pulak jmpe blog anda.:)

: dyana :