Thursday, June 28, 2012

future plan



Dulu, erm, bunyi macam lame beno kan, sebelum ni, planning kerjaya aku adalah: dalam 20 tahun buat engineering, then, resign dan start business. Tapi masalahnye, still tak jelas lagi business ape dan macam mane yang aku nak buat. Nak buat business kedai runcit ke, business kain ela ke, business makan makan ke. Masih tak jelas. Sampai la 2 hari lepas...

...............................................................................................

Aku bersame kawan aku, Abe, pergi ke office ex-majikannye, S.E.M Dynamics Engineering Sdn Bhd atas urusan tertentu. So, on the way ke sana, aku bertanya serba sedikit mengenai ex-majikan Abe. This is where the story caught my interest.

S.E.M Dynamics Engineering Sdn Bhd merupakan syarikat milik orang melayu yang offer wiring installment service. S.E.M juge pernah install wiring system pada segment casting factory milik UEM Buildcast (hasilkan segment untuk Jambatan Kedua Penang). For the record, menurut Abe sendiri, S.E.M masih lagi tak ketandusan projek dan masih terus menerus mendapat projek. 


Kesimpulannya, business yang macam ni la yang sepatutnye aku ceburi. Ah, aku dah nampak matlamat kerjaya aku. Korang macam mane?


4 comments:

me suya said...

ko bukak bisness nt aku nk mintak keje ng kO erkk~

Aieda Adnan said...

hahaha..leh2

iPai said...

pergh .. aku tak terifkir lagi pasal nak buka bisnes ni ..

lagi2 kalau terlibat dgn benda projek ni .. heee

maka tak tentu lg laa uhuu ..

mcm mana market untuk 5-10 tahun akan dtg lagi ? masih ok ke?

THE AUTHOR said...

aku masih lagi tercari-cari...emmm