Saturday, January 21, 2012

kan aku dah kate



Walaupon isu dah berlaku agak lama, tapi disebabkan aku baru dapat intention untuk tulis ape yang aku rasa mengenai isu ini, maka, ni la hasilnye.

Sape tak kenal Adam Adli, sila duduk senyap senyap..

In my previous entry mengenai isu pemansuhan AUKU, aku sudah pon highlight PRO dan KONTRA tindakan tersebut. Secara ringkasnya, KONTRA tindakan ini; akan ada student yang bertindak ekstream memperjuangkan parti politik pilihan mereka.

Well, kan aku dah kate..

Aku tak blame Adam Adli atas tindakan beliau sebab he has the right to get involve in political matter since PM dengan yakinnya memansuhkan dasar AUKU. Aku secara jujur tabik spring pada Adam Adli sebab he has the guts untuk menyuarakan hak mereka untuk berpolitik. But then, of course in the extreme way.

I don't want to state my stand in here. I just want to be fair. Tindakan pemansuhan AUKU sepatutnya dilihat secara terperinci dan menyeluruh. Bukan tindakan berkepentingan semata. Tindakan pemansuhan tersebut memang dengan jelas, pada hemat aku, berat ke arah KONTRA. Manakala, pada aku, Adam Adli bukanla the real culprit dalam isu ini, sebab seperti yang aku kata tadi, he has the right. Adam Adli boleh aku katakan sebagai figura yang bakal menjadi pencetus kepada Adam Adli 2, Adam Adli 3, Adam Adli 4, dan seterusnya. Dan aku yakin, akan membuatkan pihak kerajaan tak senang duduk.

It's too late untuk tarik balik pemansuhan dasar AUKU tersebut. The elections is just around the corner. Anwar is free from sodomy charge. Nasib ngkau la Saiful Bukhary. Your life never be the same as before. Nak padan muke, tapi kesian. Timbul pulak Adam Adli. Heh, what will be the result of the elections.. :P

But, please..


No blood spill, ok

2 comments:

Hanif said...

Zaman dah berubah...AUKU patut dihapuskan tapi masalahnya mentaliti pelajar mahasiswa ini yang singkat..Like you said it..extreme...
Caranya yang salah...buka AUKU yang salah...

Aieda Adnan said...

auku ialah dasar yg mengekang pelajar utk terlibat secara langsung dengan politik..the best way is, memansuhkan auku secara berperingkat..mungkin perlukan subjek khusus utk pelajar