Monday, November 11, 2013

aku pencinta alam: bukit tabur



"ni kalau jatuh, memang beterabur la..." aku

Ok, kalau nak tau. Bukit Tabur ni terletak dekat Taman Melawati, KL. Dan, semalam aku dan officemate aku bersama kawan kepada kawan dia, telah dengan jayanya mendaki bukit tersebut. Bagus kan aktiviti ni, dapat mengeratkan yang dah kenal dan dapat kenal dengan kawan baru. 

Review:

Ada beberapa puncak berketinggian lebih kurang sama yang perlu dilalui (sekiranya korang mahu melalui 'circle' ataupun sampai puncak dan patah balik) sebelum menempuh kebun untuk menuruni bukit tersebut. Kami mendaki lebih kurang 45 untuk ke puncak pertama. Overall masa yang diambil lebih kurang 3jam setengah (naik dan turun), dari 7am sehingga 1030am. 


Puncaknya berbatu batu dan dikelilingi curam dan gaung. Tengok memang cemas. Kebanyakan kena 'rock climbing' untuk sampai puncak. Tapi bile sampai puncak, memang best. Siap boleh nampak figure KLCC dgn KL Tower lagi. Tapi sebab kami pergi time musim hujan, so, sampai atas sambil dibasahi hujan la kami. 

Jatuh dan ngkau akan berterabur
Another peak to climb
Nice
Cun
Nampak tak figure KLCC dan KL Tower

Next mungkin Gunung Nuang?




5 comments:

EH - Ekslamasi Holistik said...

Seronoknya menikmati keindahannya ciptaan-Nya...

MystoryPic said...

zaman saya mendaki dah jadi sejarah.... 2 kali naik gunung kinabalu tapi tak pernah lak sampai bukit tabur.... selalu dengar jer orang sebut. Tapi kat gunung Nuang banyak pacat

Nick Nashram said...

bro, next cuba panjat gunung kinabalu la pulak..hehe

Khai faiz said...

dah lama tk beraktiviti ini

the malay male said...

x larat dah den nak naik gunung.