Tuesday, September 13, 2011

banyak alasan la ko!!



Aku penah cerite sebelum ini tentang appoinment 'Stress Test' yang di arrange di Hospital Slim oleh Dr kesayangan aku. Ni yang terjadi sehari sebelum test tersebut.

19 Ogos 2011:

Aku ke Hospital Slim(HS) bersama surat oleh Dr. Hajat di hati nak buat 'Stress Test' terus. Takde la aku nak pegi HS banyak kali. Tiba di kaunter Klinik Pakar, ni bukan klinik yang tepi2 jalan tu, ni klinik ade dalam HS, aku bagi la surat tu pada misi muke ketat. Time aku je, tak penahnye nak dapat misi muke cute, muke ketat sokmo.

brader: takleh buat hari ni la dik.

Tibe2 brader ni tegur aku. Aku tak tanye die pon. Dah la tak hensem.

aku: yeke. nape ye?

brader: mesin rosak, cable rosak. lagipon, adik kene queue dulu.

aku: ow, bile leh buat kalau gitu?

brader: 14/9 leh tak?

aku: ok je.

brader: nak buat macam mana kan. mesin rosak.

aku: ye la bang oi ...




13 September 2011:

Kringg... kringgg... 

brader: helo dik. ni azlan kan?

aku: ye saye

brader: pasal stresst test tu. takleh nak buat lagi la dik.

aku: la. sebab ape lak?

brader: mesin rosak 

aku: bukan aritu da rosak ke?

brader: ye la. tak repair lagi. tu yang bagitau awal2. takut adik datang esok lak.

aku: dah nak sebulan da bang oi.

brader: ye la. nak buat macam mana. mesin rosak. buat hari lain la ye dik. tapi abang tak jamin la boleh buat hari lain. abang tak jamin mesin boleh ok.

aku: grrrrr


Banyak alasan la ko. Mesin nak dekat sebulan takkan tak reti2 nak repair. Hari2 datang keje buat ape. Kalau ade orang kritikal ni, mau mati tunggu ko bagi alasan. 

Stop giving excuses, do ur job la 



1 comment:

me suya said...

en Lan.. cool please.. Take care :)