Friday, December 7, 2012

Bisnes



Pernah sekali aku dihubungi - melalui facebook - oleh kawan lama (serius lame gile tak jumpe) yang pada mulanya bertanya khabar dalam sebaris dua. Pom pang pom pang sembang, then..

Weh, ko ade niat murni tak nak turunkan berat badan ko? Tak pon kawan kawan ko yang nak slim.. Ade tak?

Aku ade jual produk kelangsingan ni..

Dua kali minum guarantee turun berat 20 kilo.. Beli la.. Murah je...

Secara automatik aku reply.. 

Yop, sori aku sakit perut.. Nak berak.. Salam..

Full-stop!

Ah. Ni antara bende yang aku benci. Kalau nak contact member lame tu takde masalah. Memang bagus pon. Tapi, bile contact member lame semata mata untuk promote bisnes - kite punye la excited nak sembang sembang, almaklumlah dah lame sangat tak bertanya khabar - this is not right bro. Paling sakit hati lagi bile habis 'sesi' promote bisnes tu, sampai ke sudah tak contact kite balik.

Aku pasti ade ramai jugak yang penah kene macam tu. Oh dunia~

4 comments:

hazwan hairy said...

haha normal la tu weh ak slalu kena....dh xtau nk ckp pe..ahhaha

me suya said...

kata kat depa.. laaa, aku dah bahagia dah dgn apa yg aku ada skrg ni.. mohon diberikan kesihatan yg baik oleh Allah jah~

ajax85 said...

Ye kdng2 kita lma xjmp tp tny bisnes..hehe.sabar je

haryzkhairuddin said...

pernah kena.. masalahnya dgn junior yg aku x kenal. tapi borak punya la mesra. sekali rupa2nya nak jual produk je.