Wednesday, December 26, 2012

aku dan diet..



Aku ade bace pasal satu jenis diet ni, namenye, diet Atkins. Kalau ikut diet ni, korang kene elak makan makanan base karbohidrat dan juge gule. Sebab bile tenaga kite dah tak terjana dari pembakaran gula, lemak yang berlapis lapis dekat badan pulak akan jadi sumber tenaga. Make sense..

Kalau nak ikut diet ni, memang tak mampu la aku. So, aku just kurangkan makan nasik. Motto aku untuk dinner: 'no rice for dinner'. Makan la sup ke hape ke.

Tadi aku pergi makan dekat kedai. Selalu aku order sup cendawan ataupon bihun sup cabai potong. Tadi saje nak try lain, order bihun goreng singapore. Bile sampai je, bihun tadi bertukar jadi nasik goreng singapore. Member aku order meggi sup bertukar lak jadi meggi kuah. Hai... Ajaib... Ajaib.... Terime kasih kepada adik tukang amek order yang cute.

p/s: sekarang aku still duduk untuk memberi ruang kepada nasik tadi tu turun dengan selamat. Harap esok pagi, nasik tadi keluar balik.

p/s lagi: semalam aku pegi kenduri. member aku cakap aku dah kurus. 

6 comments:

hazwan hairy said...

ak plak kena mkn byk..haha...

Aieda Adnan said...

untungla...hahaha

Nick Nashram said...

cuba r pegi gym bro.
pastu makan polythermax.
ramai orang dah cuba ni.
jadi nampak.

khaifaiz said...

Wah... Sudah kurus ka.. Boleh jd mentor aku ni.. Huhuhu

Aieda Adnan said...

@nick nashram: thnks bro. aku pnh try wat sebulan dulu..lps tu ade break seminggu sbb ade hal. nk smbung balik..urgghh! punye liat..skang tgh maintain jog ptg2 n kdg2 main..

Hans Hanis said...

terbaik la dah kurus
aku juga makin naik
haihhhhh