Monday, June 25, 2012

movie review: mael lambung ~ mak ai. kenape la aku tgk cter ni





Alkisah Mael Lambung:

Mengisahkan mael Lambung lakonan Zizan, seorang penarik kereta pro di KL. Disebalik ke'gangster'an mael lambung , rupenye tersimpan sejarah silam, kisah cintanya dengan Rozie. Mael lambung merajuk pinangannya ditolak oleh sebab level hidup yang tak setaraf.

So, mael ke KL demi membuktikan yang die boleh menjadi orang yang berguna. Sewaktu beliau sedang menarik kereta, masuk pulak Maria (Juliana Evans) ke dalam kereta mael dan mengarahkannya keluar dari KL. Sebab pe? tengok le sendiri..

Ulasan:

Mael Lambung? takde point

Maria? takde point

Rozie? takde pont

Storyline? kelam kabut, merapu. takde point

Humor? Kalau korang penah menyaksikan Raja Lawak, Maharaja Lawak, Spontan, Super Spontan, yang basically ade Zizan dalamnya, korang akan nampak humor die berulang dan predictable. Dah basi.

'Heh, aku penah nampak lawak die ni'. 

'lawak ni lagi!'

Tahniah kepada pengarah kerana telah menghasilkan satu lagi filem junk yang pada hemat aku, tak layak pon jadi 'filem'. 'Mael Lambung' boleh pegi jauh sekiranya diberikan skrip yang bagus serta idea humor yang segar. Bukan sekadar buat cerita tangkap muat. 

Rating: 3/10

p/s: Aku penah menonton lakonan zizan dalam KL Gangster, yang mana, aku rase, lebih hidup. Tak pasti sape die yang bermasalah, pengarah? penulis skrip? atau pelakon sendiri?

4 comments:

Lan Bingka said...

review ni aku setuju. apehal ada orang cakap nak tengok cerita ni sampai 10 kali? dah hilang akal ke apa? biasa je ceritanya.. standard tengok drama.

Aieda Adnan said...

yeah..btol sangat. sangat tak berbaloi utk dtengok

THE AUTHOR said...

belum tengok!!

KakiWayang.com said...

Review kami : Filem Mael Lambong