Monday, October 14, 2013

movie review: KL Gangster 2





"kesimpulannya, aku masih dara.." 

Alkisah KL Gangster 2:

Merupakan prequel kepada KL Gangster (2011) yang menceritakan tentang sebab musabab kepada event yang berlaku dalam KL Gangster (2011):  Apa hubungan antara Malik dan King. Kenapa Shark sanggup bunuh bapaknye dan pedajal Malik. Apa yang terjadi dalam keluarga Malik. Semua teruangkap dalam filem ini.

KL Gangster 2 berkisar tentang permusuhan antara dua kumpulan gangster iaitu antara King dan Tailong (Rosham Nor).

Review:

Filem ini punya tempo yang laju. Tiada scene yang meleret dan membosankan. Semua scene dan point disampaikan secara jelas dan direct. Sepanjang durasi 1jam 55minit, filem ini diiringi dengan skor muzik yang begitu... 'Syamsul'. Ya, jika korang faham apa yang aku cuba katakan. Setelah beberapa filem Syamsul aku tonton, aku boleh nampak 'gaya' filem arahan beliau. Tempo laju dan diiringi skor muzik (Maafkan aku kalau aku tersilap). Sekurang kurangya, buat masa ini. 

Aksi filem ini lebih kurang sama dengan KL Gangster (2011). Cuma, banyak budget ditambah untuk meletupkan beberapa buah kereta termasuk sebuah kereta polis (kalau tak silap aku). Ya, aku akui aku terhibur.

Dari segi lakonan pula. Semua memberi persembahan yang menarik. Terutamanya Rosyam Nor. Ya, aku yakin ada yang sependapat dengan aku. Walaupon Aaron Aziz merupakan watak utama filem ini, namun, Rosyam Nor berjaya mencuri perhatian aku dan membuatkan aku terfikir bahawa betapa 'bad-ass!!'nye beliau. Watak villain yang sukses. Sukses dari segi lakonan dan juga aksi lawan. Cayala Rosyam Nor! Seperti juga filem KL Gangster (2011), Zizan masih lagi dengan watak gila gila yang bercakap besar dan Soffi Jikan masih seorang gangster yang puitis.

Rating:

7/10

4 comments:

Nick Nashram said...

aku dah tgk kl ganster 2..kwn aku yg download..hahah..ade beza x ngan versi kt pawagam tu??

Aieda Adnan said...

aku pon gk downloaded version gak.. haha..

ewanthology said...

kena beli dvd ni

Aimacomel said...

xminat cerita ganas pukul2 maki2 camni. Action movie kegemaran saya tapi bukan dengan cara ganas2 camni. Sori, tak minat