Sunday, June 14, 2020

FL entry 01: Perihal Usus



Assalam readers.

Entry kali ini aku nak berkongsi berkenaan produk Forever Living. Ya, produk yg dijual oleh wife. Kita mula dari asas produk ni. Produk ini mostly berasaskan dari lidah buaya (aloe vera), minyak ikan dan produk dari lebah.

Kita cerita pasal usus dulu..

Kalau Hari Raya Korban, aku pernah ditugaskan oleh bapak utk menyuci perut lembu. Perut lembu memangla sedap kalau buat masak lemak atau kerabu. Tapi.. nak menyucinya tu.. fuhh. Dengan berkeraknya, dengan hijau gelap2nye, dengan baunye. Nyums... Ok, tu baeu perut lembu. Pernah tak kita bayangkan perut kita macam mana. Kalau lembu yang makan rumput tu pon dah berkerak bagai, macam mana la agaknya rupe perut/usus kita ni. Xpayah cerita benda apa yg kita mkn. Macam2.. Kalau umur tu dah 32tahun, so 32 tahun la kite makan hari2. Mcm mna kita nk clearkan kerak2 ni, minum air? Lembu pon minum air jgk. Xbersih pon. Betul tak. 

Ok, kita simpan cerita ni..


Pernah tak korang rasa yang kita dah makan benda berkhasiat macam2. Tapi kesan tu xterasa sangat. Sebab apa? Sebab kerak dkt dinding usus dah menyukarkan kadar serapan nutrien yg kita consume.

Satu lagi, tahu tak yang kebanyakan penyakit bermula dari pemakanan (perut/usus). So, tak hairan la kalau ade org yg bayar beribu2 dkt hospital just utk skop die punya usus. 




Persoalan. Macam mana nak bersihkan usus?

Disinilah produk basic Forever Living main peranan. Yakni, Aloe Vera Gel.

Aloe Vera Gel bertindak seperti sabun semulajadi (saponin) untuk menyingkirkan kotoran (toksin) dalam usus supaya badan kita dpt menerima nutrien yg kita consume. Aku selaku pengguna produk ni mengakui proses penyahtinjaan (very school-like) yg aku alami sangat baik. Die tidak terasa seperti sakit makan julap (Dulu pernah consume tablet herba katanya. Tapi die punya cirit memang takde belas kesian). 

So, ini serba sedikit berkenaan Aloe Vera Gel Forever Living. 

Berminat? Boleh hubungi aku atau 013-4125380 (Aida) utk maklumat lanjut.

Until then, wssalam

3 comments:

ewanthology said...

betul tu.. saya amalkan minum yougurt sekali sekala.

Aieda Adnan said...

Btol. Sehari kne jgk mmbuang. Klu x, perut rse xselesa

Hans Hanis said...

owh alhamdulillah
banyak info menarik dapat diketahui nih